aszmyda.blogspot.com

aszmyda.blogspot.com

Monday 19 September 2011

perjuangan harus ku tempuhi...

tarikh keramat ini 19 september...
dimana perjuangan ku sebagai student UITM telah bermula...
9 pagi hari ini....subjek BEL 120...
dengan berbekalkan pengetahuan yang sedia ada dan ape yg telah ku pelajari sebelom ini...
dan juga pe yg telah aku baca semalam...
aku melangkah masuk ke dalam dewan peperiksaan dengan disusuli bacaan doa...
semoga jiwa aku tenang dan permudahkan lah ape yang aku jawab..
hati ku ketika itu berdebar-debar...
degupan jantung ku kencang...
tangan ku menjadi sejuk...

aku melihat kertas soalan BEL 120 yang berada di atas meja ku...
aku mengaharap sedikit sebanyak soalan tersebut dapat menangkan diri ku ini...
masa bergerak tanpa henti..detik demi detik...saat demi saat...
mata ku sentiasa melihat jam di dinding dewan itu...
tanpa berlengah aku menjawab tanpa henti..
tanpa membuang waktu...

5 minit lagi sebelum pukul 11 pengawas pemeriksaan memberi kata akhir...
meminta student menjawab dengan sepenuh nya..
kertas demi kertas di kutip nya...
aku kian bimbang akan jawapan ku..
aku redha apa yang aku jawab sebentar tadi...

hari ini telah berlalu..keesokkannya pula kian menjelma...
esok 20 september...subjek yang merisau kan aku juga...
subjek CTU 101..
nak tak nak kena la hafal...kn??
emm ok la nak sambung stdy nie...papai...
doa kan saya ea...huk..huk...=p

oopps!! sebelum lupa nie jadual exam saya..
bulannie  bzy la cket dengan stdy...aduyai...
hmm..ok la chayook!! believe you can do it...!

No comments:

Post a Comment

COPYRIGHT SEGALA YANG TERCATAT DIATAS SEMUANYA HAK MILIK ASZMYDA